PEMAKNAAN PENGGUNAAN HEWAN CITAH DALAM IKLAN TVC YAMAHA NEW V-IXION

YOGA ARIEF WIDAYANTO

Abstract


The language used as a means of exchanging messages and be the means of communication between producers with consumers. Through the image or photo and the words or text ads generate a sign. These signs are arranged in a structure of the ad and have a specific meaning. Thus the purpose of this research is to find out how the definition of the use of animal citah in advertising the New Yamaha Vixion TVC according to Charles Sanders Peirce's approach? The concept used in this study are the semiotics of advertising whereby an ad as an arrangement of signs. Then the sign will be examined with the approach used by Charles Sanders Peirce. In the process its meaningness used method of semiotics to see the meaning of the use of animal citah composed in signs that are in the ad TVC Yamaha's New V-ixion. Based on the results of the analysis with the semiotics of approach toward advertising signs in TVC Yamaha V-ixion New then it could be drawn the conclusion that the signs that lead to the meaning of the citah used in the advertisements contained on the aggressive, agile, strength, toughness and speed of describing on the advantages of the product are owned by Yamaha's New V-ixion, contained in scene 2, scene 4, scene 6, scene 7, scene 8 , and scene 9.

Bahasa yang digunakan sebagai alat tukar pesan sekaligus menjadi sarana komunikasi antara produsen dengan konsumen. Melalui gambar atau foto dan kata-kata atau iklan teks menghasilkan tanda. Tanda-tanda ini disusun dalam struktur iklan dan memiliki arti tertentu. Dengan demikian tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana definisi penggunaan hewan citah dalam mengiklankan TVC Vixion Baru TVC menurut pendekatan Charles Sanders Peirce? Konsep yang digunakan dalam penelitian ini adalah semiotika iklan dimana iklan sebagai penataan tanda. Kemudian tanda itu akan diperiksa dengan pendekatan yang digunakan oleh Charles Sanders Peirce. Dalam proses maknanya digunakan metode semiotika untuk melihat makna penggunaan hewan citah yang tersusun pada tanda-tanda yang ada di iklan TVC Yamaha New V-ixion. Berdasarkan hasil analisis semiotik terhadap pendekatan terhadap tanda iklan di TVC Yamaha V-ixion Baru maka dapat ditarik kesimpulan bahwa tanda-tanda yang mengarah pada makna dari citah yang digunakan pada iklan yang terdapat pada agresif, lincah. , Kekuatan, ketangguhan dan kecepatan mendeskripsikan keunggulan produk dimiliki oleh New V-ixion Yamaha, yang terdapat di scene 2, scene 4, scene 6, scene 7, scene 8, dan scene 9.


Keywords


The Use of Animal in advertising, advertising

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.22441/visikom.v15i2.1695



Jurnal Visi Komunikasi [p-ISSN 1412-3037 | e-ISSN 2581-2335]
Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Mercu Buana
Jl. Raya Meruya Selatan, Kembangan, Jakarta 11650
Tlp./Fax: +62215870341
http://publikasi.mercubuana.ac.id/index.php/viskom

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Web
Analytics Made Easy - StatCounter
View My Stats

 

Jurnal Visi Komunikasi was indexed by :

width=150 width=150 width=50 width=50 width=50