Pengaruh FDR, DPK, Promosi, Dan NPF Terhadap Pertumbuhan Aset Perbankan Syariah Di Indonesia (Studi Empiris Pada Bank Umum Syariah Yang Terdaftar Di OJK Periode 2013-2017)

Dea Cici Nofela, Safira Safira

Abstract


This study aims to determine the effect of Finance Deposit Ratio (FDR), Third Party Funds (DPK)), Promotion Costs, and Non Performing Financing (NPF) on the Growth of Sharia Banking Assets in Indonesia. The population of this study issharia public banks registered at OJK during the period 2013-2017 with use annual financial report data.The research sample was selected using purposive sampling technique so that 11 Islamic banks were obtained meet the criteria. The analysis technique used is multiple regression using SPSS version 20.0 program. Based on the results of multiple regression analysis, the results of this study shows that FDR, DPK, Promotion, and NPF have a positive effect on the Growth of Sharia Banking Assets in Indonesia.

Keywords


Finance Deposit Ratio (FDR); Third Party Funds (DPK); Promotion Costs; Non-Performing Financing (NPF); Growth of Sharia Banking Assets

References


Bambang Saputra. (2014) ”Faktor-Faktor Keuangan Yang Mempengaruhi Market Share Perbankan Syariah Di Indonesia” UIN Jakarta , Jurnal Ekonomi Dan Bisnis , Volume 7, No 2 .

Cleeopatra, Yulia Pratiwi. 2008. Faktor-Faktor yang Mempengaruhi PertumbuhanAset Perbankan Syariah di Indonesia. Depok : Univesitas Indonesia.

Fachrunnisa.” Biaya Promosi dan Penghimpunan Dana Pihak Ketiga Pada Bank Pembiayaan Rakyat Syariah” Universitas Muhammadiyah Prof. Dr. Hamka , Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, Volume 10 (2), Oktober 2017

Hidayah, Ellyn Herlia Nur. “Faktor yang Mempengaruhi Pertumbuhan Aset Perbankan Syariah”. Tesis S2 Program Studi Timur Tengah dan Islam Universitas Indonesia. 2008.

IBI. 2014. Memahami Bisnis Bank Syariah. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.

Ida Syafrida, Ahmad Abror. Faktor-Faktor Internal Dan Eksternal YangMempengaruhi Pertumbuhan Aset Perbankan Syariah di Indonesia . Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, Vol 10, No. 1, Juni 2011 : 25-33

Lestari, Puji. (2008). Efektivitas Pengaruh Besaran Biaya Promosi Dalam. Penghimpunan Dana Pihak Ketiga. Jurnal Al-Iqtishad.Vol.1, No.02.

Muhammad Ibnu Azizan (2014). Pengaruh Diferensiasi Produk Dan Promosi Terhadap Minat Nasabah.IAIN Tulung Agung .

Nurhayati, S., & Wasilah. 2015. Akuntansi Syariah di Indonesia. Jakarta: Salemba Empat.

Nurhasanah (2012),Pengaruh NPF,Deposito Murabahah dan SBIS Terhadap Perumbuhan Aset Perbankan Syariah di Indonesia . UIN Jakarta.

Pandia, F. 2012. Manajemen Dana dan Kesehatan Bank. Jakarta: Rineka Cipta.

Perwataatmadja, K. A., & Tanjung, H. 2011. Bank Syariah (Teori, Praktik, dan Peranannya)". Jakarta: PT Senayan Abadi.

Ramli, Hasbi. 2015. Teori Dasar Akuntansi Syari’ah. Jakarta: Renaisan.

Zakaria.Arrazy. (2015). Pengeruh DPK,FDR,Dan NPF Terhadap pertumbuhan Asset Bank Umum Syariah tahun 2010-2014. Jakarta. : UIN Syarif. Hidayatullah.




DOI: http://dx.doi.org/10.22441/jies.v9i1.9956

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 JURNAL ILMU EKONOMI DAN SOSIAL (JIES)

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Jurnal Ilmu Ekonomi dan Sosial (JIES)
Editorial Office :
Pusat Penelitian Universitas Mercu Buana Jakarta, Gedung D Lantai 1,
Jalan Meruya Selatan No. 01, Kembangan, Jakarta Barat 11650.
Phone 021-5840816 Extention 3451 Fax. 021-5840813.
Homepage : http://www.mercubuana.ac.id Email : [email protected]

Portal ISSNPrint ISSN: 2301-9263
Online ISSN: 2621-0371

 

Creative Commons License
Jurnal Ilmu Ekonomi dan Sosial (JIES) and the article sare licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

View My Stats

 

Telah diindeks di: