IMPLEMENTASI CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY (CSR) PT AETRA AIR JAKARTA

Ratri Mustika Dewi, A. Rahman

Abstract


Good reputation in the eyes of Stakeholders and stakeholders in a company is something that absolutely must be done To get a good reputation a company not only enough to run its business activities but also must be supported by other activities. A good reputation for a company, one of which is closely related to the social environment in which they live. The research used a qualitative research approach that produces and processes descriptive data, such as observations, interview transcripts, field notes, and so forth. The conclusion that the program is a form of corporate awareness of the company in line with the vision and mission of the company and CSR program is considered to provide a positive value for stakeholders. This program is the first Aetra program conducted outside the service area by utilizing for "Downstream" improvement. It is therefore expected that the Environmental Services Imbalate Program will continue to be developed both for corporations and stakeholders.

 
Reputasi yang baik dimata Stakeholders maupun pemangku kepentingan pada sebuah perusahaan adalah sesuatu yang mutlak harus dilakukan Untuk mendapatkan reputasi yang baik sebuah perusahaan tidak hanya cukup menjalankan kegiatan bisnisnya saja namun juga harus didukung dengan kegiatan lainnya. Reputasi yang baik bagi suatu perusahaan, salah satunya sangat berkaitan dengan lingkungan sosial tempat mereka berada. Penelitian yang digunakan dengan pendekatan penelitian kualitatif yang menghasilkan dan mengolah data yang sifatnya deskriptif, seperti hasil observasi, transkip wawancara, catatan lapangan, dan lain sebagainya. Simpulan bahwa program Imbal Jasa Lingkungan ini merupakan salah satu bentuk kepedulian perusahaan yang sejalan dengan visi dan misi perusahaan dan program CSR ini dinilai memberikan nilai positif bagi stakeholders. Program ini adalah program pertama Aetra yang dilakukan diluar wilayan pelayanan dengan memanfaatkan “Hulu” untuk peningkatan “Hilir”. Oleh sebab itu diharapkan program Imbal Jasa Lingkungan akan terus dikembangkan baik untuk korporasi dan stakeholders.


Keywords


Implementation, Corporate Social Responsibility

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.22441/visikom.v15i2.1692



Jurnal Visi Komunikasi [p-ISSN 1412-3037 | e-ISSN 2581-2335]
Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Mercu Buana
Jl. Raya Meruya Selatan, Kembangan, Jakarta 11650
Tlp./Fax: +62215870341
http://publikasi.mercubuana.ac.id/index.php/viskom

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Web
Analytics Made Easy - StatCounter
View My Stats

 

Jurnal Visi Komunikasi was indexed by :

width=150 width=150 width=50 width=50 width=50