Analysis of Marketing Strategies to Achieve Room Occupancy Targets with the SWOT Method at Grand Tamaro Parapat Hotel
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Fitri Afiana, N., Aryanny, E., & Afiana, N. F. (2023). Marketing Strategy Analysis on Features Live Shopping with Game Theory (Case Study: Live Shopping Users in Surabaya City). IJIEM (Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management), 4, 288–302. https://doi.org/10.22441/ijiem.v4i3.20931
Christiawan, E. M. (2022). Strategi Pemasaran Pada Masa Pandemi Covid-19 di Hotel Amaris Teuku Umar. 01(01), 197–205.
Hidayat, M., & Latief, F. (2018). Strategi Peningkatan Jumlah Hunian Hotel Dengan Analisis Swot. PARADOKS : Jurnal Ilmu Ekonomi, 1(1), 15–27. https://doi.org/10.33096/paradoks.v1i1.80
Ikhsanto, jurusan teknik mesin L. N. (2020). Analisis Pengaruh Bauran Pemasaran 7P Terhadap Keputusan Pembelian Kopi Luwak Mataram. Jurnal Dinamika Sosial Ekonomi, 21(1), 15–25.
Indrayani Hamin, D., Isyana Pongoliu, Y., Manajemen, J., Ekonomi, F., & Negeri Gorontalo, U. (2023). Analisis Swot Dalam Penentuan Strategi Pengembangan Wisata Pantai Taulaa. JAMBURA: Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 6(1), 418–428. https://ejurnal.ung.ac.id/index.php/JIMB/article/view/19798
Makkarennu, Astuti, T., & Ridwan. (2019). Strategi Pengembangan Usaha pada Industri Kayu Gergajian Melalui Pendekatan SWOT dan IFAS-EFAS Analysis. J. Ilmu Teknol. Kayu Tropis, 17(1), 90–100. http://ejournalmapeki.org/index.php/JITKT/article/view/464
Melasari, S., Sujana, I. N., & Suwena, K. R. (2019). Analisis Swot Pada Hotel Banyualit Singaraja. Jurnal Pendidikan Ekonomi Undiksha, 10(2), 365. https://doi.org/10.23887/jjpe.v10i2.20131
Muhammad Supriyanto, & Muhammad Taali. (2022). Pengaruh Bauran Pemasaran (Marketing Mix) Terhadap Pengambilan Keputusan Menginap Di the Sun Hotel Madiun. Epicheirisi: Jurnal Manajemen, Administrasi, Pemasaran Dan Kesekretariatan, 2(2), 26–33. https://doi.org/10.32486/epicheirisi.v2i2.458
Muhlisin, Wijaya, H., & Dewi, R. (2020). Peranan Analisis Swot Sebagai Dasar Di Dalam Merancang Strategi Pengembangan Hotel (Studi Kasus Pada Hotel Ranggonang Sekayu). Adminika, 6(2), 95–110. http://poltekanika.ac.id/journal/index.php/adm/article/view/179
Prince, Y., Dosinaen, R. P., & Sastika, W. (2019). Usulan Strategi Pemasaran Pada Pt Gunung Amal Solution International Dengan Menggunakan Analisis Strength, Weakness, Opportunity, Treath Dan Matriks Ifas Efas Tahun 2019. Jurnal Manajemen Pemasaran, 5(2), 909–918. https://openlibrarypublications.telkomuniversity.ac.id/index.php/appliedscience/article/view/10222
Rahim, E., & Mohamad, R. (2021). Strategi Bauran Pemasaran ( Marketing Mix ) Dalam Perspektif Syariah. MUTAWAZIN (Jurnal Ekonomi Syariah), 2(1), 15–26. https://doi.org/10.54045/mutawazin.v2i1.234
Sofia Maisaroh, S., & Waluyo, M. (2023). Analysis of Marketing Strategies at Fried Chicken Restaurant Nelongso UPN Branch Using the SWOT Analysis Method. IJIEM (Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management), 4,471–481. https://doi.org/10.22441/ijiem.v4i3.21527
Tambunan, R. J., & Agushinta R, D. (2020). Analisis Strategi Bisnis Pt. Tolu Dengan Pendekatan BMC Menggunakan Metode EFAS, IFAS dan SWOT. Sistemasi, 9(3), 435. https://doi.org/10.32520/stmsi.v9i3.774
Widyastuti, N. (2018). Analisis Bauran Pemasaran Di Hotel Pangeran Beach Padang. Jurnal Pendidikan Dan Keluarga, 10(1), 29. https://doi.org/10.24036/jpk/vol10-iss1/504
Wiswasta, I. G. N. A., Agung, I. A. A., & Tamba, I. M. (2018). Analisis SWOT (Kajian Perencanaan Model, Strategi, dan Pengembangan Usaha).
Zainuri, M., Nuringwahyu, S., & Zunaida, D. (2019). Analisis SWOT Sebagai Dasar untuk Merencanakan Strategi Pemasaran (Studi pada Ciptaningati Culture Hotel). Jiagabi, 8(1), 40–50.
Zulfa, J. F., & Rachmawati, I. (2021). The Analysis of Swot and IE Matrix Toward Marketing Strategy Pt Bumi Mulia Seed. E-Proceeding of Management, 8(5), 5549–5557.
DOI: http://dx.doi.org/10.22441/ijiem.v5i1.22413
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
IJIEM - Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management
Program Pascasarjana Magister Teknik Industri Universitas Mercu Buana
Kampus Menteng - Gedung Tedja Buana, Floor 4th
Jl. Menteng Raya No. 29 Jakarta Pusat- Indonesia
Tlp.: +62 21 31935454 Fax: +62 21 31934474
http://publikasi.mercubuana.ac.id/index.php/ijiem
Email: [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The journal is indexed by: