Tinjauan Analisis Anggaran dan Relisasi Biaya Pemasaran Terhadap Kinerja Penjualan

Jasmadeti Jasmadeti, Amarolah Amarolah

Abstract


The potential for business growth in the property sector in Indonesia, which is quite good, needs to be accompanied by an optimal marketing mechanism for property companies. One way of optimizing marketing is by preparing the required marketing budget. This study is to analyze the relationship between the 2014-2018 marketing expense budget report of PT Ikuba Corporindo Mandiri based on the variance ratio, growth ratio, and efficiency ratio. This study used a descriptive analysis method using company data from 2014-2018 using a quantitative method. The results of this study indicate that there is a relationship between marketing costs and sales, there is a positive relationship. The data used are secondary data and analyzed using the ratio of variation formula, growth ratio, and efficiency ratio

Keywords


anggaran; biaya pemasaran; penjualan

References


Arikunto, S. (2013). Prosedur Penelitian : Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta : Rineka Cipta

Bustami, B., & Nurlela. 2013. Akuntansi Biaya Edisi 4. Jakarta: Mitra Wacana Media

Carter.K William. 2009. Akuntansi Biaya. Buku 1. Edisi Keempat Belas, Jakarta: Salemba Empat.

Herlianto, Didit 2011, Teknik Penyusunan Anggaran Operasional Perusahaan,

Edisi Pertama, Gosyen Publishing, Yogyakarta.

M. Nafarin. 2012. Penganggaran Perusahaan. Edisi 3. Cetakan ke-1. Jakarta: Salemba Empat

Mulyadi.2010. Sistem Akuntansi. Edisi 3, Cetakan ke-5. Penerbit: Salemba Empat, Jakarta.

Mulyadi.2015. Akuntansi Biaya, Edisi 5. Yogyakarta : Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen YKPN.

Kainde, Christian.2013. Analisis Varians Dan Pertumbuhan Belanja Daerah Pada Pemerintah Kota Bitung. Manado.

Wehalo, Wirosman dan Zahara, Nani Halima.2013. Analisis Anggaran Biaya Pemasaran Sebagai Alat Penilaian Kinerja Pada Pt. Penerbit Erlangga Cabang Bengkulu. Bengkulu.

Mahmudi.2010.Analisis Laporan Keuangan Pemerintah Daerah. Unit Penerbit dan Percetakan STIM YKPN. Yogyakarta

Yashinta.Anastasia.N.P.2010. Evaluasi Implementasi Anggaran sebagai Alat Pengendalian Biaya Pemasaran. Yogyakarta.

Sugiyono.2009. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Witjaksono, Armanto.2009. Akuntansi Biaya.. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Adisaputro, Gunawan dan Marwan Asri. 2013. Anggaran Perusahaan. Edisi kedua. Yogyakarta: BPFE.

Sasongko dan Parulian. 2015.Anggaran. Jakarta: Salemba Empat.




DOI: http://dx.doi.org/10.22441/profita.2020.v13i3.005

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 Profita : Komunikasi Ilmiah Akuntansi dan Perpajakan

Portal ISSNPrint ISSN: 2086-7662
Online ISSN: 2622-1950

Creative Commons License
The Profita: Komunikasi Ilmiah Akuntansi dan Perpajakan and its articles is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Tim Editorial Office
Profita: Komunikasi Ilmiah Akuntansi dan Perpajakan

Universitas Mercu Buana
Jl. Raya Meruya Selatan, Kembangan, Jakarta-11650
Telp.021-5840816 Ext. 5302, Fax. 021-5871312
Jakarta
Email. ([email protected]).
Website. (http://publikasi.mercubuana.ac.id/index.php/profita)