Analysis of Service Quality Level of Financing in Bank BTN Syariah Using the Fuzzy SERVQUAL Method (Case Study: Financing Unit of Bank BTN Syariah Balikpapan Branch)
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arslan, R. (2022). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Nasabah Bank Syariah Indonesia. Jurnal Maneksi, 11(2), 465–470. https://doi.org/10.31959/jm.v11i2.1111
Kosnan, W. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pasien Rawat Inap Di Rumah Sakit Umum Daerah Kabupaten Merauke. Jurnal Ekonomi, Bisnis, Dan Akuntansi, 21(4). https://doi.org/10.32424/jeba.v21i4.1538
Debora, Fransisca. (2022). Analysis of Service Quality on Lestari Seserahan SME Customer Satisfaction with the Customer Satisfaction Index (CSI) and Importance Performance Analysis (IPA) Methods. Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management. Jakarta. http://dx.doi.org/10.22441/ijiem.v4i1.19198
Engkus. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pasien Di Puskesmas Cibitung Kabupaten Sukabumi. Jurnal Governansi, 5(2), 99–109. https://doi.org/10.30997/jgs.v5i2.1956
Falmon, F. (2020). Penerapan Metode Fuzzy Service Quality (Servqual) untuk Mengukur Kepuasan Pelayanan Pendidikan pada Program Studi Pendidikan Matematika Universitas Nusa Cendana. Fraktal: Jurnal Matematika Dan Pendidikan Matematika, 1(1), 68–78. https://doi.org/10.35508/fractal.v1i1.3060
Handoko, B. (2017). Pengaruh Promosi, Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Titipan Kilat JNE Medan. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 18(1), 61–72. https://doi.org/10.30596/jimb.v18i1.1098
Imbari. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Kepuasan Terhadap Loyalitas (Studi Pada Nasabah Tabungan Bank BCA Cabang Purwakarta). 5(1), 9–25. https://doi.org/10.34308/eqien.v5i1.15
Kartika, N. F., & Suprayogi. (2017). Implementasi Fuzzy - Service Quality Terhadap Tingkat Kepuasan Layanan Mahasiswa Implementation of Fuzzy – Service Quality for Student Service Level of Satisfaction. Jurnal Ilmiah SISFOTENIKA, http://dx.doi.org/10.30700/jst.v7i1.132
Kurnia, Y. (2018). Persepsi Dan Harapan Konsumen Terhadap Kualitas Layanan Di Restoran Roca, Artotel Surabaya. Universitas Kristen Petra, 268–279.
Ligoresi, R. R., Mola, S. A. S., Rumlaklak, N. D., Komputer, J. I., Sains, F., Teknik, D., & Nusa, U. (2017). Penerapan Metode Fuzzy Service Quality ( Servqual ) Untuk Menganalisa Kepuasan Pelayanan Pendidikan. J-Icon, 5(2), 48–58.
Mora, Z., Zati, M. R., & Sova, M. (2019). Reward dan Kompensasi Serta Pangaruhnya Terhadap Kinerja Karyawan Bank BRI Cabang Langsa. Jurnal Samudra Ekonomika, 3(2), 93–104. https://doi.org/10.0123/jse.v3i2.2113
Panggalo, Y. D. R., Tosungku, L. O. A. S., & Fathimahhayati, L. D. (2022). Analisis Kualitas Pelayanan terhadap Tingkat Kepuasan Pelanggan pada Stasiun Pengisian Bahan Bakar Umum: Studi Kasus SPBU 64.752.02. Operations Excellence: Journal of Applied Industrial Engineering, 14(2), 187. https://doi.org/10.22441/oe.2021.v13.i2.055
Prananda, Y., Lucitasari, D. R., & Abdul Khannan, M. S. (2019). Penerapan Metode Service Quality (Servqual) Untuk Peningkatan Kualitas Pelayanan Pelanggan. Opsi, 12(1), 1. https://doi.org/10.31315/opsi.v12i1.2827
Tjiptono, F. (2019). PEMASARAN JASA (Bayumedia, ed.). Malang.
Widyarto, W. O., Djamal, N., & Adhim, F. (2018). Analisis Kualitas Pelayanan Publik dengan Metode Fuzzy-Service Quality (F-Servqual) dan Index Potential Gain Customer Value (IPGCV). Jurnal Sistem Dan Manajemen Industri, https://doi.org/10.30656/jsmi.v2i2.769
DOI: http://dx.doi.org/10.22441/ijiem.v5i1.21841
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
IJIEM - Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management
Program Pascasarjana Magister Teknik Industri Universitas Mercu Buana
Kampus Menteng - Gedung Tedja Buana, Floor 4th
Jl. Menteng Raya No. 29 Jakarta Pusat- Indonesia
Tlp.: +62 21 31935454 Fax: +62 21 31934474
http://publikasi.mercubuana.ac.id/index.php/ijiem
Email: [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The journal is indexed by: