The Effect of Marketing Mix 4P on Purchasing Decisions and Repurchasing Intention Prochiz in Indonesia Using the SEM and SWOT Methods
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adita, A., Rama, R., Nersiwad, N., & Utami, B. (2023). Pengaruh Marketing Mix Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Minuman Mixue Cabang Mojosari. Jurnal Manajemen Riset Inovasi, 1(4), 01–18. https://doi.org/10.55606/mri.v1i4.1778
Aisyah, S., Hayuningtyas, T., Wiwin, Ramadhani, E. F., & A Dewi, L. D. (2024). Pengaruh Mikroba Dalam Pembutan Keju Dengan Fermentasi Asam Laktat. Jurnal Ilmiah Mahasiswa, 2(4), 48–55. https://doi.org/10.59841/intellektika.v2i4.1275
Andrenata, A., & Qomariah, N. (2022). Pengaruh Marketing Mix 4P Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Sangkar Mas Desa Dawuhan Mangli Sukowono Jember. Publik: Jurnal Manajemen Sumber Daya Manusia, Administrasi Dan Pelayanan Publik, 9(1), 51–63. https://doi.org/10.37606/publik.v9i1.263
Fikri, M. Z. D., Ratih Hesty Utami, & Qristin Violinda. (2023). Analisis Hubungan Antara Digital Entrepreneurship, Marketing Mix dan Tam, Terhadap Kinerja Pemasaran Bumdes Nerang Jaya. CiDEA Journal, 1(2), 01–24. https://doi.org/10.56444/cideajournal.v1i2.572
Firmansyah, M. D. D., & Iriani. (2024). Marketing Strategy Analysis using Strength Opportunity Aspiration Result (SOAR) Strategy and Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM) at PT. XYZ. IJIEM (Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management), 5(1), 201–208. https://doi.org/10.22441/ijiem.v5i1.21996
Hasrun, A., Sofia, S., Edwar, R. C., Yusuf, F. R. R., Fajar, A., Samu’a M, R., Hyasmara, A., Suyoto, A., & Yarkuran, A. M. (2023). Literasi Penerapan Marketing Mix Pada Keripik Bayam Dalam Upaya Pembangunan Santripreneur di MAN Insan Cendekia Sorong. Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(2), 105–118. https://doi.org/10.30640/abdimas45.v2i2.1743
Hidayati, U. (2021). Penerapan Strategi Marketing Mix Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Produk Usaha Mahasiswa di Perguruan Tinggi. Gulawentah:Jurnal Studi Sosial, 6(2), 88. https://doi.org/10.25273/gulawentah.v6i2.10410
Izzah, S. (2024). Implementasi Strategi Marketing Mix Pembiayaan Usaha Mikro Kecil Dan Menengah Pada Bank Mandiri Kantor Cabang Blitar. SINDA: Comprehensive Journal of Islamic Social Studies, 4(1), 84–90. https://doi.org/10.28926/sinda.v4i1.1354
Mashuri, M., & Nurjannah, D. (2020). Analisis SWOT Sebagai Strategi Meningkatkan Daya Saing. JPS (Jurnal Perbankan Syariah), 1(1), 97–112. https://doi.org/10.46367/jps.v1i1.205
Muhtarom, A., Syairozi, M. I., & Yonita, H. L. (2022). Analisis Persepsi Harga, Lokasi, Fasilitas, dan Kualitas Pelayanan terhadap Loyalitas Pelanggan Dimediasi Keputusan Pembelian (Studi Kasus pada Umkm Skck (Stasiun Kuliner Canditunggal Kalitengah) Metode Structural Equation Modelling (SEM) - Partial Least. EKOMBIS REVIEW: Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Bisnis, 10(S1), 391–402. https://doi.org/10.37676/ekombis.v10is1.2018
Nelvina Ruth, Jennie Calosa, Sherlen Frelinsia Goh, Vivian Wijaya, & Dyah Cahyasari. (2023). Analisis Target Market dan Marketing Mix 4p dalam Meningkatkan Volume Penjualan Restoran HongKongBay, Gading Serpong. TOBA: Journal of Tourism, Hospitality and Destination, 2(4), 90–95. https://doi.org/10.55123/toba.v2i4.2951
Permatasari, E., Luthfiana, H., Pratama, N. A., & Ali, H. (2022). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Pembelian Ulang: Promosi, Harga Dan Produk (Literature Review Perilaku Konsumen). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(5), 473–474. https://doi.org/10.31933/jimt.v3i5
Pratama, A. J., & Rachman, M. E. (2023). Analisis Marketing Mix Terhadap Target Penjualan Kafe DR. Koffie. Jurnal EMT KITA, 7(4), 1258–1265. https://doi.org/10.35870/emt.v7i4.1640
Putri Rosyidah, & Siswahyudianto. (2023). Strategi Marketing Mix pada Bisnis Tanaman Hias untuk Mencapai Keunggulan Bersaing Ditinjau dari Etika Bisnis Islam. Idarotuna : Journal of Administrative Science, 4(1), 1–11. https://doi.org/10.54471/idarotuna.v4i1.39
Rahim, E., & Mohamad, R. (2021). Strategi Bauran Pemasaran (Marketing Mix) Dalam Perspektif Syariah. MUTAWAZIN (Jurnal Ekonomi Syariah), 2(1), 15–26. https://doi.org/10.54045/mutawazin.v2i1.234
Suwandari, P. A., & Waluyo, M. (2024). Marketing Strategy Analysis in Coffee Shop House of Essentials with SWOT Analysis. IJIEM (Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management), 5(1), 225–233. https://doi.org/10.22441/ijiem.v5i1.22398
DOI: http://dx.doi.org/10.22441/ijiem.v5i2.22040
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
IJIEM - Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management
Program Pascasarjana Magister Teknik Industri Universitas Mercu Buana
Kampus Menteng - Gedung Tedja Buana, Floor 4th
Jl. Menteng Raya No. 29 Jakarta Pusat- Indonesia
Tlp.: +62 21 31935454 Fax: +62 21 31934474
http://publikasi.mercubuana.ac.id/index.php/ijiem
Email: [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The journal is indexed by: