Analysis of Marketing Strategies with Marketing Mix at the Pratama Clinic of the Malang Police Station Using the SOAR Method
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdillah, W., & Andry. (2018). Pengaruh Bauran Pemasaran (7p) Terhadap Pengambilan Keputusan Siswa Dalam Memilih Sekolah Berbasis Entrepreneur (Studi Pada SMA Muhammadiyah 9 Surabaya). Jurnal Ilmiah Administrasi Bisnis dan Inovasi (JIABI), Vol. 2 No. 2 Hal. 309-325.Aryandi, J., & Onsardi. (2020). Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen. Jurnal Ilmu & Riset Manajemen, 1(8), 1–21. https://doi.org/10.25139/jai.v2i2.1338
Christine, & Budiawan, W. (2019). Analisis Pengaruh Marketing Mix (7P) terhadap Minat Beli Ulang Konsumen (Studi pada House of Moo, Semarang) . Jurnal Teknik Industri Universitas Diponegoro,, 1-9
Fathurohman, D. M. H. (2023). Improvement Quality of Occupational Health and Safety Testing Laboratory Services Using Quality Function Deployment Method. Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management (IJIEM) Vol. 4 No. 2 June 2023. https://dx.doi.org/10.22441/ijiem.v4i2.19655
Fathorrahman, Ainun, M. B., Liyanto, & Minullah. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Harga Terhadap Keputusan Pembelian Melalui Market Place Di Shopee. Jurnal Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 08(02), 160–170. https://doi.org/10.32528/jmbi.v8i2.8577
Fransisca, D., Fasa, N., H. A. Sudrajat. (2023) Analysis of Service Quality on Lestari Seserahan SME Customer Satisfaction with the Customer Satisfaction Index (CSI) and Importance Performance Analysis (IPA) Methods. Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management (IJIEM) Vol. 4 No. 1 February 2023. DOI: 10.22441/ijiem.v4i1.19198
Hasyim, M. A.N. (2023). Penerapan analisis SOAR dalam strategi Pengembangan Hotel di Kota Bandung. Jurnal Riset Manajemen Indonesia (JRMI), Vol. 5 No. 1 https://doi.org/10.55768/jrmi.v5i1.154
Haque, M. G., & Iskandar, A. S. (2022). Strategi Pemasaran (Konsep, Teori, dan implementasi). Tanggerang: Pascal Book.
Italina, C. (2019) Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Peningkatan Volume Penjualan Pakaian Pada Toko Grosir Kadafi Collection Di Kota Sigli Kabupaten Pidie. Jurnal Real Riset, Vol. 1, No. 2, Hal. 52-60. DOI:10.47647/jsr.v9i3.160
Nurhayaty, M. (2022) Strategi Mix Marketing (Product, Price, Place, Promotion, People, Process, Physical Evidence) 7P di PD Rasa Galendo Kabupaten Ciamis. Jurnal Media Teknonogi (JMT). https://doi.org/10.25157/jmt.v8i2.2669
Muhtarom, A., Syairozi, M. I., & Yonita, H. L. (2022). Analisis Persepsi Harga, Lokasi, Fasilitas, dan Kualitas Pelayanan terhadap Loyalitas Pelanggan Dimediasi Keputusan Pembelian (Studi Kasus pada Umkm Skck (Stasiun Kuliner Canditunggal Kalitengah) Metode Structural Equation Modelling (SEM) - Partial Least. EKOMBIS REVIEW: Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Bisnis, 10(S1), 391–402. https://doi.org/10.37676/ekombis.v10is1.2018
Ngatno. (2018). Manajemen Pemasaran. Semarang: EF Press Digimedia.
Nirwana. (2021). Prinsip Prinsip Pemasaran Jasa. Malang: Dioma.
Noor, Z. Z. (2020). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Deepublish.
Nurhadi. (2019). Manajemen Strategi Pemasaran Bauran (Marketing Mix) Perspektif Ekonomi Syariah. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam, 6(2), 142–157. http://dx.doi.org/10.30829/hf.v6i2.4811
Nurmalina, R. (2020). Pemasaran: Konsep Dan Aplikasi. Bogor: PT. Penerbit IPB Press.
Putri, B. R. (2017). Manajemen Pemasaran. Denpasar: Universitas Udayana.
Rahim, E., & Mohamad, R. (2021). Strategi Bauran Pemasaran ( Marketing Mix ) Dalam Perspektif Syariah. MUTAWAZIN (Jurnal Ekonomi Syariah), 2(1), 15–26. https://doi.org/10.54045/mutawazin.v2i1.234
Riyoko, S. (2020). Dasar Dasar Pemasaran. Yogyakarta: CV MARKUMI.
Rusdi, M. (2022). Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Pada Perusahaan Genting Ud. Berkah Jaya. Jurnal Studi Manajemen Dan Bisnis, 49-54.
Saleh, M. Y., & Said, M. (2019). Konsep dan Strategi Pemasaran. Makassar: CV Sah Media.
Santoso, S. N., & Minto, W. (2024) The Effect of 7P Marketing Mix on Purchasing Decisions and Repurchases at Mixue Sidoarjo Consumers. Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management (IJIEM) Vol. 5 No. 1 February 2024. https://dx.doi.org/10.22441/ijiem.v5i1.21681
Saribu, H. D., & Maranatha, E. G. (2020). Pengaruh Pengembangan Produk, Kualitas Produk Dan Strategi Pemasaran Terhadap Penjualan Pada Pt. Astragraphia Medan. Jurnal Manajemen, 1-6.
Siswoyo, S. D., & Sistarani, M. (2020). Manajemen Teknik. Yogyakarta: Deepublish.
Stavros, J., & Cole, M. L. (2013). SOARing
Towards Positive Transformation and Change. Development Policy Review, 10-34. Implementasi). Tanggerang: Pascal Book.
DOI: http://dx.doi.org/10.22441/ijiem.v5i2.22436
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
IJIEM - Indonesian Journal of Industrial Engineering & Management
Program Pascasarjana Magister Teknik Industri Universitas Mercu Buana
Kampus Menteng - Gedung Tedja Buana, Floor 4th
Jl. Menteng Raya No. 29 Jakarta Pusat- Indonesia
Tlp.: +62 21 31935454 Fax: +62 21 31934474
http://publikasi.mercubuana.ac.id/index.php/ijiem
Email: [email protected]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The journal is indexed by: