Obstacle Factors Analysis on E-Commerce Transactions of Gadgets and Accessories
Abstract
This study aims to see the main obstacles in e-commerce transactions on gadgets and accessories products. The main obstacles are the independent variable consists of lack of capital and lack of skilled labor. The data used in this study is secondary data from a publication owned by the Central Statistics Agency entitled "E-Commerce Statistics 2020". Multiple linear regression analysis was the quantitative method used to test the variables. This study shows a significant effect of the independent variables tested on the dependent variable, either jointly or partially
Keywords
References
Arrozi, F., & Sutrisna, K. (2018). Analisis Faktor-Faktor Yang
Mempengaruhi Lama Mencari Kerja Bagi Tenaga Kerja Terdidik Di
Kota Denpasar. E-JURNAL EKONOMI PEMBANGUNAN UNIVERSITAS
UDAYANA, 7(12).
Ayuwardani, R. P., & Isroah. (2018). Pengaruh Informasi Keuangan
Dan Non Keuangan Terhadap Underpricing Harga Saham Pada
Perusahaan Yang Melakukan Initial Public Offering (Studi Empiris
Perusahaan Go Public yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia
Tahun 2011-2015). JURNAL NOMINAL, VII(1), 143–158.
Fadhillah, N. (2020). Transaksi Bisnis E-Commerce Dalam Perspektif
Islam. Q I E M A ( Qomaruddin Islamic Economy Magazine ), Vol.
(N o . 2 A g u s t u s), 143–163.
Firmansyah, A. (2017). Kajian Kendala Implementasi E-Commerce Di
Indonesia . Overview of Implementation Constraints of E-
Commerce in Indonesia. Jurnal Masyarakat Telematika Dan
Informasi, 8(No. 2 (Oktober-Desember 2017)), 127–136.
Gujarati, D. N., & Porter, D. C. (2009). Basic Econometrics, fifth
edition (5th ed.). The Mcgraw-Hill.
https://penalaran-unm.org/uji-linearitas/. (2018). Uji Linearitas.
Lembaga Penelitian Mahasiswa, Penalaran, Universitas Negeri
Makassar.
Lind, A. D., Marchal, W. G., & Wathen, S. A. (2014). Teknik-Teknik
Statistika dalam Bisnis dan Ekonomi (15 Buku I). Salemba Empat.
Luthfi, A. K., Anggraini, N. R., Syakilah, A., Citra, V. W., Untari, R., &
Sutarsih, T. (2021). Statistik E-Commerce 2020.
Marpaung, J. (2018). Pengaruh Penggunaan Gadget Dalam
Kehidupan. Jurnal KOPASTA, 5(2), 55–64.
Maslakhah, I., & Sutopo. (2017). Pengaruh Kemasan Dan Daya Tarik
Iklan Terhadap Citra Merek Serta Prefensi Merek Di Media Sosial
Terhadap Keputusan Pembelian (Studi pada Mahasiswa/i Undip
Konsumen AQUA). Diponegoro Journal of Management, 6(4), 1–
Putri, K., Pradhanawarti, A., & Prabawani, B. (2014). Pengaruh
Karakteristik Kewirausahaan, Modal Usaha Dan Peran Business
Development Service Terhadap Pengembangan Usaha (STUDI
PADA SENTRA INDUSTRI KERUPUK DESA KEDUNGREJO SIDOARJO
JAWA TIMUR). Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis, 3(4).
DOI: http://dx.doi.org/10.22441/indikator.v6i3.15349
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Indikator: Jurnal Ilmiah Manajemen dan Bisnis
INDIKATOR
Magister Manajemen Universitas Mercu Buana
Jl. Raya Kranggan No. 6 Jatisampurna, Kampus D Universitas Mercu Buana 17436
Tlp./Fax: +62218449635
p-ISSN: 2598-6783
e-ISSN: 2598-4888
http://publikasi.mercubuana.ac.id/index.php/indikator
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.