The Influence of Brand Image, Product Quality, and Price on Interest in Buying Products: Case study at Ms Glow Beauty Store, Bukittinggi

Putri Dewi Mutia, Khadijah Nurani

Abstract


This study intends to analyze the impact of price, customer desire, and product quality on customer satisfaction. This is a quantitative research with causality. The sampling technique used is purposive sampling, the information used is basic information obtained from the owner of Sanjai Sil, Aur Kuning Bukittinggi. The information analysis method used is Multiple Linear Regression, data analysis using SPSS 16. The results of this study found that the three exogenous variables of customer desire, product quality and price have a positive effect on customer satisfaction which encourages interest in buying the product.

Keywords


Brand Image, Product Quality, Price,Purchase Intention

Full Text:

XML PDF

References


Agustin, Hamdi. (2017). Studi Kelayakan Bisnis Syariah. Depok: PT Raja Grafindo Persada.

Artika dan Sasi. Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Honda Beat. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen, Vol 5, No 7 Juli (2016).

Asnawi, Nur dan Fanani, Muhammad Asnan. (2017). Pemasaran Syariah. Depok: Rajawali Pers.

Assauri, Sofjan. (2010). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Pers.

Bulgis, Tata Afifah Nur. Pengaruh Citra Merek, Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Loyalitas Pelanggan. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen, Surabaya, Volume 8, Nomor 12, Desember (2018).

Daga, Rosnaini. (2017). Citra, Kualitas Produk Dan Kepuasan Pelanggan. Makassar: Global Research And Consulting Institute.

Departemen Agama RI. (2013). Al-Hikmah Al-Qur’an Dan Terjemahannya. Bandung: CV. Penerbit Diponegoro.

Departemen Agama RI. (2015). Al-Qur’an dan Terjemahannya. Bandung: PT Sygma Examedia Arkanleema.

Firdaus, Dkk. (2018). Aplikasi Metode Penelitian. Yogyakarta: Deepublish.

Fristiana, Dessy Amelia. Pengaruh Citra Merek Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Ramai Swalayan Paterongan Semarang. Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis. Semarang (2012).

Kayawati, Lilis. Membangun Citra Merek Sesuai Konsep Syariah. Economic and Business Management International Journal, September Volume 3 No 3.

Kotler, Philip dan Amstrong, Gary. (2012). Dasar-dasar Pemasaran Edisi 9. Jakarta: PT Indeks Gramedia.

Kotler, Philip dan Amstrong, Gary. (2016). Prinsip-prinsip Pemasaran Edisi 13 Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip dan Kevin Line Keller. (2012). Manajemen Pemasaran Edisi 12. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip dan Kevin Line Keller. (2012). Manajemen Pemasaran Edisi 12 terj. Bob Sabran. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip dan Kevin Line Keller. (2013). Manajemen Pemasaran Jilid Kedua. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip dan Kevin Line Keller. (2016). Manajemen Pemasaran Edisi 12 Jilid 1 dan 2. Jakarta: PT. Indeks.

Kurniawan, Arief Rakhman. (2014). Total Marketing. Yogyakarta: Kobis.

Kurniawan, Gogi. (2020). Perilaku Konsumen Dalam Membeli Beras Organik Melalui Ecommerce. Penerbit Mitra Abisatya.

Sari, Puput Sekar. Citra Merek, Kualitas Produk, Harga Dan Pengaruh Terhadap Minat Beli Baju Karate Merek Arawaza di Kota Palembang. Journal Of Economics and Business. 4 (2). September (2020).

Sholihah, Almar’atus. Pengaruh Harga, Citra Merek Dan Label Halal Terhadap Minat Beli Konsumen Lipstik Wardah Di Kabupaten Banyuwangi. Journal Of Business Studies, Volume 1 Issue. 1 (2022).

Siregar, Sofian. (2013). Statistic Parametrik Untuk Penelitian Kuantitatif Dilengkapi Dengan Perhitungan Manual Dan Aplikasi SPSS Versi 17. Jakarta: PT Bumi Aksara.

Situmorang, Syafrizal Helmi. (2009). Bisnis: Perencanaan dan Pengembangan. Jakarta: Mitra Wacana Media.

Sudaryono. (2016). Manajemen Pemasaran Teori dan Implementasi. Yogyakarta: CV Andi Offset.

Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta.

Sunyoto, Danang. (2014). Dasar-dasar Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: CAPS.

Sunyoto, Danang. (2014). Studi Kelayakan Bisnis. Yogyakarta: CAPS.

Tjiptono, Fandy. (2015). Strategi Pemasaran Edisi 4. Yogyakarta: Andi Offset.

Warto dan Samsuri. Sertifikasi Halal dan Implikasinya Bagi Bisnis Produk Halal di Indonesia. Al Maal: Journal Of Islamic Economics and Banking. Vol. 2, No. 1, Juli (2020).

Zainal, Veithzal Rivai, dkk. (2017). Islamic Marketing Management. Jakarta: Bumi Aksara.




DOI: http://dx.doi.org/10.22441/indikator.v7i2.19715

Refbacks



Copyright (c) 2023 Indikator: Jurnal Ilmiah Manajemen dan Bisnis

INDIKATOR
Magister Manajemen Universitas Mercu Buana
Jl. Raya Kranggan No. 6 Jatisampurna, Kampus D Universitas Mercu Buana 17436
Tlp./Fax: +62218449635
p-ISSN: 2598-6783
e-ISSN: 2598-4888
http://publikasi.mercubuana.ac.id/index.php/indikator

 


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

View My Stats